Handel elektroniczny B2B spowodował rewolucję w sprzedaży detalicznej. Ciężko znaleźć rzetelne statystyki na polskim rynku, dlatego posłużymy się przykładem płynącym do nas zza oceanu. Według amerykańskiego Departamentu Handlu branża e-commerce B2B wzrosła czterokrotnie szybciej niż obecne firmy B2C. Użytkownicy coraz częściej wybierają możliwość przeprowadzania transakcji przez internet, w wyniku czego to właśnie platformy B2B stają się szybko najbardziej pożądanym wyborem dla firm planujących wejście na rynek online. Roczna stopa wzrostu B2B (19%) jest stosunkowo wyższa niż w przypadku biznesu B2C (17%). Przewiduje się również, że B2B do 2020 r. jeszcze dalej rozwinie globalny rynek sprzedaży, osiągając obrót ponad 6,7 biliona USD.
Przy stale rosnących wartościach sprzedaży, przedsięwzięcia B2B nie są już zależne od ich stacjonarnych sklepów i w całości przechodzą do wirtualnego świata e-commerce. Poniżej znajduje się kilka innych powodów, dlaczego powinieneś zainteresować się platformy B2B w kontekście twojej firmy.
Dlaczego platforma e-commerce jest niezbędna dla Twojego biznesu B2B?
Najważniejszym krokiem do podjęcia się przedsięwzięcia B2B jest wybranie odpowiedniego rozwiązania e-commerce dla Twojej firmy. To jedna z najważniejszych decyzji. Dobrze wybrana platforma e-commerce może odmienić rezultaty odnoszone przez twoją firmę oraz kształtować jej przyszłość przez długie lata.
Przeanalizuj siłę, słabość i możliwości biznesowe swojego przedsiębiorstwa. Następnie poszukaj partnera technologicznego, który wpasuje się w tajniki twojej firmy i oferuje rozwiązania, które pomagają w rozwoju biznesu i dotarciu do potencjalnych klientów.
Mając to na uwadze, przedstawiamy dzisiaj kilka wskazówek, które pomogą ci znaleźć pasującą do twojego biznesu platformę e-commerce.
Najnowocześniejsza technologia – niekończący się wyścig
W czasach, gdy aktualizacje technologiczne są wydawane szybciej niż filmy twojego ulubionego reżysera, utrzymanie technicznej aktualizacji firmy nie należy do łatwych zadań. Sukces na tym poziomie polega na wyborze technologii, która będzie gotowa i łatwa do aktualizacji w przyszłości. Wiele udanych platform e-commerce B2B wykorzystuje technologie takie jak np. MEAN Stack. Takie sklepy są nie tylko niezawodne, ale także łatwe do aktualizacji. Technologie te były również wykorzystywane do rozwijania firm internetowych B2C. Zebrane tam przez twórców doświadczenie sprawiło, że stworzyli oni technologię, która jest sprawdzonym wyborem dla ulepszonych wersji B2B.
Urządzenia mobilne – Przyszłość e-commerce
Nie da się ukryć, że urządzenia mobilne to przyszłość branży e-commerce. Łatwość przewijania produktów online bez uruchomiania komputera stacjonarnego to nowy trend, od którego jesteśmy niemal uzależnieni. Jeśli chodzi o sklep internetowy, posiadanie mobilnej wersji jest obowiązkowe. Możesz stracić wielu potencjalnych klientów, jeśli nie znajdą w twoim sklepie wersji przeznaczonej dla smartfonów.
Responsive Design – doświadczenie przyjazne dla użytkownika
Klienci odgrywają ważną rolę w decydowaniu o losach każdego biznesu, nie tylko tego online. Im większy ruch, tym wyższy współczynnik konwersji, dlatego najważniejszym czynnikiem przyciągającym ruch są responsywne projekty i łatwa w użytku strona internetowa. Klienci poszukują witryny, która jest wystarczająco przystosowana, do wszystkich ekranów i oprogramowań.
Ceny według lokalizacji geograficznej
Aby uchwycić odpowiednią perspektywę sprzedaży, Twój sklep internetowy musi mieć wiele kanałów płatności. Jeśli jesteś gotowy zaoferować spersonalizowane ceny lub ceny oparte na adresach IP, twoja firma może mieć wyjątkowe zyski. Zastąpienie cen daje klientom elastyczność korzystania z ich rodzimej waluty na zakupy. Jest to obowiązkowa funkcja dla platformy B2B, która zamierza rozszerzyć działalność na skalę światową.
Wielojęzyczna platforma – pierwszy krok do globalizacji
Jeśli chcesz obdarzyć swoją firmę globalną ekspozycją, wielojęzyczna strona jest najbardziej podstawowym, ale znaczącym krokiem, jaki możesz zrobić. Globalizacja Twojej firmy nie tylko zwiększa przychody, ale także daje twojej marce nowy rynek do zbadania. Kompleksowa platforma e-commerce B2B zawsze oferuje rozwiązania skierowane do odbiorców na całym świecie i rozgałęzia się na różne kraje i kontynenty.
Dostosowanie – twoja firma będzie rosła z czasem
Każda firma ma inne potrzeby, strukturę i wymagania dotyczące dostosowywania. Odpowiednie rozwiązanie zapewnia swobodę modelowania frontendu i zaplecza zgodnie z wymaganiami i skalą działalności firmy. Architektura idealnej platformy e-commerce jest taka, że może wspierać rozwój Twojej firmy dzięki skalowalnej konfiguracji. Daje ci to możliwość zarówno rozszerzenia działalności lub nawet jej zminimalizowania, zgodnie ze scenariuszem rynkowym i obecnymi zachowaniami klientów. Ważna jest także elastyczność dostępu do frontu i zaplecza na dowolnym urządzeniu, w dowolnym miejscu.
Personalizacja – droga do satysfakcji klienta
Głównym czynnikiem, który od zawsze decydował o sprzedaży jest personalizacja. Odgrywa ona kluczową rolę przy wyborze klienta, z której usług firmy skorzystać. Dzięki modelowi biznesowemu B2C klienci byli już świadkami personalizacji. Teraz oczekują jeszcze więcej od modelu B2B. Odpowiednia platforma e-commerce B2B oferuje rozwiązania, które mają takie funkcje, jak kategoryzacja klientów i segmentacja branżowa, co pomaga w wysyłaniu spersonalizowanych ofert do klientów.
Zarządzanie produktem – wysiłek w celu ułatwienia kategoryzacji i wyszukiwania
76% klientów B2B wybiera stronę internetową na podstawie nawigacji i wyszukiwania. Odpowiednia platforma umożliwi ci kategoryzację produktów do 4 poziomów. Nie tylko wprowadzi to płynne wyszukiwanie w systemie, ale także zapewni łatwość zarządzania stroną. Dostępność wielu filtrów może pomóc klientom zawęzić wymagania do poziomu mikro w celu uzyskania dokładniejszych wyników wyszukiwania.
Promocje i marketing – klucz do udanego biznesu online
Promocje i marketing zawsze odgrywały najważniejszą rolę w branży internetowej. Każdy musi zdać sobie sprawę, jak ważny jest sposób, w jaki klienci postrzegają Twój produkt. Według badania około 85% sukcesu marki zależy od marketingu. Dlatego też zdecyduj się na platformę online, która obejmuje promocję produktu i rozwiązanie marketingowe. Platforma powinna zapewniać rozwiązania w zakresie wdrażania kuponów rabatowych, kodów promocyjnych, bezpłatnej wysyłki i innych programów zwiększających sprzedaż produktu. Twoja platforma handlu elektronicznego B2B powinna być również przyjazna dla SEO i oferować prostą i szybką integrację z mediami społecznościowymi.
Odpowiednia platforma e-commerce będzie oferować rozwiązania zgodne z tymi funkcjami. Decydując się na rozpoczęcie swojej działalności w handlu internetowym, wybór platforma B2B może być czynnikiem odgrywającym kluczową rolę w odniesieniu sukcesu. Cały klucz zdecydowania się na najlepszą platformę B2B polega na tym, aby zbudować dla swojej firmy odpowiednie podstawy i uniknąć konieczności rozwiązywania problemów, które wniknęły z małych niedogodności i niedopatrzeń.
Zapoznaj się z ofertą platform B2B: https://it-develop.pl/