Customer Relationship Management (CRM), czyli zarządzanie relacjami z klientami, to technologia do zarządzania wszystkimi relacjami Twojej firmy i interakcjami z klientami i potencjalnymi klientami.
Do czego służy CRM? Cel jest prosty: popraw relacje biznesowe. System CRM pomaga firmom pozostać w kontakcie z klientami, usprawnia procesy i poprawia rentowność. Rozwiązanie CRM pomaga skupić się na relacjach organizacji z poszczególnymi osobami – w tym z klientami, użytkownikami usług, współpracownikami lub dostawcami – w całym cyklu ich życia, w tym z pozyskiwaniem nowych klientów, pozyskiwaniem ich firmy oraz zapewnianiem wsparcia i dodatkowych usług w całej relacji.
Dla kogo przeznaczony jest CRM?
System CRM zapewnia wszystkim – od sprzedaży, obsługi klienta, rozwoju biznesu, rekrutacji, marketingu lub każdej innej branży – lepszy sposób zarządzania zewnętrznymi interakcjami i relacjami, które napędzają i dają sukces. Narzędzie CRM pozwala przechowywać dane kontaktowe klientów i potencjalnych klientów, identyfikować szanse sprzedaży, rejestrować problemy z usługami i zarządzać kampaniami marketingowymi w jednym miejscu – i udostępniać informacje o każdej interakcji z klientem dostępnej dla każdej osoby w firmie, która może jej potrzebować.
Dzięki przejrzystości i łatwemu dostępowi do danych łatwiej jest współpracować i zwiększać wydajność. Każdy w Twojej firmie może zobaczyć, w jaki sposób komunikuje się klientów, co kupił, kiedy ostatnio kupił, ile zapłacił i wiele więcej. CRM może pomóc firmom każdej wielkości napędzać rozwój firmy i może być szczególnie przydatny dla małej firmy, w której zespoły często muszą znaleźć sposoby na większe korzyści przy mniejszych nakładach.
Jak działa system CRM?
Rozwiązanie do zarządzania relacjami z klientami (CRM) pomaga znajdować nowych klientów, zdobywać ich firmy i zaspakajania ich potrzeby, poprzez organizowanie informacji o klientach i potencjalnych klientach w sposób, który pomaga budować silniejsze relacje z nimi i szybciej rozwijać firmę. Systemy CRM rozpoczynają się od zebrania stron internetowych klientów, e-maili, telefonów, danych w mediach społecznościowych i wielu innych danych z różnych źródeł i kanałów. Może również automatycznie pobierać inne informacje, takie jak najnowsze wiadomości o działalności firmy, oraz może przechowywać dane osobowe, takie jak osobiste preferencje klienta dotyczące komunikacji. Narzędzie CRM organizuje te informacje, aby zapewnić pełną rejestrację osób i firm, dzięki czemu można lepiej zrozumieć ich związki i zależności.
Platforma CRM może również łączyć się z innymi aplikacjami biznesowymi, które pomagają rozwijać relacje z klientami