Większość osób w przeglądarkach korzysta z wtyczek blokujących wszelkie reklamy, w tym te na YouTube. Jeżeli tego nie robimy po 5 sekundach wyświetlania reklamy przed odtwarzaniem filmu możemy bez problemu ominąć długi spot. Wkrótce trzeba czekać tylko jedną sekundę dłużej, aby obejrzeć pełną reklamówkę.
Nowy format będzie nazywany Bumper Ads będą trwały zaledwie 6 sekund w przeciwieństwie do obecnych klipów, które trwają około minuty. Według YouTube i Google reklamy idealnie sprawdzą się na urządzeniach mobilnych. Przyciągnie to uwagę odbiorców np. podczas podróży, kiedy skupiamy się wyłącznie na ekranie smartfonu czy tabletu.
Oczywiście przed wprowadzeniem przeprowadzono szereg prób, aby zoptymalizować działanie Bumper Ads. Wczesne testy obejmują reklamy z firm takich jak Audi czy Atlantic Records. Oto przykład takiej reklamy promującej nowy album Rudimental:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=0llZBNx8pL4 Nie brzmi i nie wygląda to tak źle. To zaledwie jedna sekunda, która nie zrobi na różnicy. Reklamodawcy mogą rozpocząć korzystanie z Bumper Ads już w maju.