Facebook w ostatnim czasie bardzo pracował nad udoskonaleniem i dostosowaniem platformy Messenger dla przedsiębiorców wprowadzając m. in. boty, które umożliwiały odpowiedzi na proste pytania. Boty mogą wyświetlać także informacje o produkcie, a od niedawna istnieje nawet testowa możliwość zapłaty za niego w oknie czatu. Od wczoraj w aplikacji Messenger funkcjonuje również opcja wysyłania komunikatów reklamowych do użytkowników urządzeń mobilnych.
Na pierwszy rzut oka wygląda to strasznie, ale w rzeczywistości tak nie jest. Jak możemy przeczytać na blogu Facebooka, wysyłanie wiadomości reklamowych w formie komunikatu będą wysyłane jedynie do osób, które kiedykolwiek rozpoczęły konwersację z przedsiębiorcą. Będą to również reklamy kontekstowe, a więc wyłącznie o produktach, które mogą zainteresować klienta. Komunikaty będą dotyczyć nowych promocji lub nowych produktów.
Facebook informuje również, że klienci będą mieli możliwość włączenie lub wyłączenia interakcji z profilami sklepowymi. Wkrótce możemy także zobaczyć nowy rodzaj reklamy, gdzie po kliknięciu w baner będzie nas bezpośrednio przenosiło do czatu z reklamodawcą. Zapewne będzie to oznaczać rozmowę z botem.
Źródło: Facebook