Strona głównaAplikacjeJak podłączyć się do sieci roboczej spoza biura? Zdalny dostęp do komputera

Jak podłączyć się do sieci roboczej spoza biura? Zdalny dostęp do komputera

AUTOR

Kategorie

To, jak łączysz się z siecią roboczą i zasobami spoza biura, całkowicie zależy od tego, jak skonfigurowana jest Twoja praca, więc przeprowadzę Cię przez kilka najczęstszych systemów i układów, które widzimy.

Jeśli twoje dane, e-maile i konta użytkowników są oparte całkowicie w Office 365, to już wiesz, że praca w domu jest taka sama jak praca w biurze, jeśli chodzi o dostęp do systemów. Programy SharePoint i OneDrive przechowują Twoje dane i umożliwiają łączenie się z nich z dowolnego miejsca, poczta elektroniczna jest przechowywana i przekazywana za pośrednictwem Microsoft Exchange Online, a Ty możesz współpracować ze swoim zespołem, klientami i dostawcami za pomocą Microsoft Teams. Krótka odpowiedź brzmi: nie ma tu wiele do zrobienia.

Opcja 1: Połączenie VPN

Połączenia Virtual Private Networking są dostępne od lat, ale znacznie się rozwinęły. Połączenie VPN powinno kończyć się na zaporze/routerze i używać szyfrowania SSL.

Zalety:
– Stosunkowo szybkie i łatwe do skonfigurowania
– Bezpieczne (jeśli skonfigurowane prawidłowo!)
– Pracuj z pulpitu jak zwykle

Wady:
– Wymaga zakupu licencji
– Może być niestabilny
– Wiele aplikacji nie będzie działać bardzo dobrze przez VPN

Jak to działa?

Po pierwsze, kluczowe jest, aby nie zezwalać na połączenia VPN z jakiejkolwiek starej maszyny, ponieważ może to dość łatwo doprowadzić do upadku całej sieci firmowej, jeśli nie jest ona odpowiednio sprawdzona i zarządzana. Zakładając, że konfigurujesz VPN na komputerze firmowym, wtedy kroki w zasadzie są następujące…

1. Pobierz oprogramowanie klienckie VPN swojej zapory – zwykle dostępne za darmo na stronie producenta (SonicWall, Checkpoint, WatchGuard, Meraki, itp.).

2. Zainstaluj oprogramowanie

3. Wprowadź publiczny adres IP swojej organizacji

4. Wpisz swoją nazwę użytkownika i hasło, a następnie połącz się.

Po połączeniu powinny być dostępne współdzielone dyski sieciowe i inne systemy, z których możesz korzystać.

Opcja 2: Połączenie z pulpitem zdalnym

Jeśli Twoja organizacja posiada Remote Desktop Server, to jest to świetna opcja. Korzystając z prawie każdego komputera, można otworzyć połączenie z serwerem zdalnego pulpitu i uzyskać dostęp do spersonalizowanego pulpitu w swoim biurze.

Zalety:
– Łatwa do skonfigurowania na każdym komputerze
– Obciążenie pracą wykorzystuje zasoby serwera (pamięć, procesor itp.), a nie Twojego komputera
– Bardzo niskie wymagania dotyczące przepustowości – bez problemu można się połączyć z wolnym łączem

Wady:
– Wymaga infrastruktury serwera, oprogramowania i licencji do skonfigurowania
– Wyższe koszty utrzymania

Alternatywą jest umożliwienie połączeń zdalnego pulpitu bezpośrednio do komputera w pracy, co nie wymaga infrastruktury serwerowej, ale polega na włączeniu komputera!

Jak to działa?

1. Otwórz aplikację Remote Desktop Connection na swoim komputerze

2. Wpisz publiczny adres IP swojej organizacji i kliknij connect

3. Wpisz nazwę użytkownika i hasło swojej organizacji

Aby uzyskać dostęp do komputera za pomocą tej samej metody, wymaga to trochę pracy na routerze – a konkretnie przekierowania portów. Zapytaj o to swój zespół IT! Po przekierowaniu portów, można po prostu połączyć się w ten sam sposób, jak powyżej.

Opcja 3: Oprogramowanie innych firm

Team Viewer i LogMeIn to tylko dwie z wielu popularnych opcji. Zapewniają one bezpieczny zdalny dostęp do zdalnego komputera z dowolnego miejsca, przy bardzo niewielkiej konserwacji, oto plusy i minusy.

Plusy:
– Łatwa konfiguracja
– Bardzo niezawodne po skonfigurowaniu
– Bezpieczny “po wyjęciu z pudełka”, tzn. nie wymaga wielu zmian, aby zapewnić bezpieczny dostęp

Wady:
– Może być kosztowny, zwłaszcza jeśli cała Twoja organizacja pracuje zdalnie!

Jak to działa?

To jest trochę ogólne, ponieważ wszystkie oprogramowania są nieco inne!

1. Odwiedź stronę internetową dostawcy, utwórz konto i kup licencje.

2. Pobierz i zainstaluj oprogramowanie na komputerze, z którym chcesz się połączyć, ustaw go na dostęp bez nadzoru

3. Pobierz i zainstaluj oprogramowanie na komputerze zdalnym, wprowadź identyfikator zdalnego dostępu i dane uwierzytelniające

Author

Udostępnij